3CX VoIP telefooncentrale

Laten we eens praten!

Bekijk hier de 10 redenen om samen te werken.

Op basis van open standaarden met Unified Communications-functies, die direct klaar is voor gebruik

De 3CX telefooncentrale is een op software gebaseerd telefoonsysteem, dat de traditionele PBX-hardware vervangt. De VoIP telefooncentrale van 3CX is specifiek ontwikkeld voor Microsoft Windows en is gebaseerd op de SIP-norm, die gemakkelijk te beheren is en waarmee je elke SIP-telefoon kunt gebruiken. Dit systeem wordt wereldwijd door meer dan 30.000 bedrijven gebruikt en wordt geroemd om zijn innovatieve en geavanceerde technologie. Gebruikers hebben met geïntegreerde 3CX softphone en smartphone clients automatisch toegang tot geavanceerde Unified Communications-functies zonder extra kosten.

Een eenvoudig te installeren en te beheren PBX

3CX onderscheidt zich van de concurrentie door zijn eenvoudige installatie en beheer. Na een snelle configuratie van een paar minuten draait 3CX lokaal op een bestaand Windows- of Linux-systeem, of gevirtualiseerd met Hyper-V of VMware.

De voordelen van 3CX hosted telefonie op een rijtje:

  • Eenvoudige installatie
  • Uitgebreid en modern communicatiesysteem
  • Werkt met Mac, Windows, iOS en Android
  • Videoconferencing is mogelijk
  • Op iedere locatie werken, op ieder device
  • CRM-koppelingen

Whitepaper VoIP network & troubleshooting

Om storingsvrij telefonie en andere diensten te kunnen aanbieden via een IP-netwerk, is het van belang dat het netwerk goed functioneert. Deze whitepaper beschrijft wat ervoor nodig is om een goed functionerend netwerk te exploiteren en hoe hieraan te meten en te troubleshooten. De inhoud is daarom vooral technisch van aard. Een netwerkanalyse wordt typisch bottom-up uitgevoerd, met het OSI-lagen-model als basis. Het OSI-model is een door ISO gestandaardiseerd referentiemodel voor datacommunicatie, bestaande uit 7 lagen.

Download

 

Naar overzicht telefonie

Veelgestelde vragen

Wat is 3CX?

3CX is een Cypriotisch bedrijf met verschillende vestigingen. Zij hebben een telefooncentrale ontwikkeld die via een distributiesysteem via Pocos is af te nemen. De telefooncentrale levert Pocos via haar eigen datacenters als een Platform as a Service (PaaS).

Waaruit bestaat een Pocos 3CX-cloud telefooncentrale?

Een Pocos 3CX-cloud telefooncentrale bestaat uit een server deel in een Pocos datacenter en een klant locatie deel. Het server deel bestaat uit de 3CX telefooncentrale en draait in het cloud platform van Pocos. Op klant locatie staan SIP-telefoontoestellen en eventueel de 3CX client software geïnstalleerd op een pc of een Mac. Er is ook een mobiele app beschikbaar voor Android en iOS. Deze zijn te downloaden in de verschillende app stores.

Hoe ziet de 3CX licentiestructuur eruit?

3CX kent een eenvoudig licentiemodel. Pocos biedt 3CX licenties via een distributiesysteem en kent enkel de aanschaf van jaarlicenties. 3cx kent verschillende types licenties. Standard, Professional en Enterprise. Pocos verkoopt enkel de Professional licenties. 3CX licenceert per gelijktijdig gesprek, in plaats van per gebruiker. Zowel interne als externe gesprekken tellen mee.

Is de Pocos 3CX-cloud telefooncentrale veilig?

Zowel op netwerk-laag als op applicatie-laag zijn beveiligingsmechanismen in plaats om de 3CX telefooncentrale te beveiligen. Pocos beveiligt alle 3CX telefooncentrales met een centrale, redundante firewall, gepositioneerd voor de 3CX telefooncentrales. Deze firewall laat alleen de benodigde poorten door richting de telefooncentrales. Alle overige poorten zijn standaard geblokkeerd.

 

Overal bellen en gebeld worden

3CX bevat clients voor smartphones en Mac- en Windows-laptops, waarmee gebruikers vanaf elke locatie hun device kunnen gebruiken alsof ze op kantoor zitten. Telefoongesprekken naar kantoor zijn gratis en bovendien heeft je organisatie genoeg aan één telefoonnummer. En dat straalt professionaliteit uit.

Meer weten of een afspraak maken?

Laat je gegevens achter en je hoort snel van ons. Zoals gezegd: geheel vrijblijvend, gewoon kennis maken!